Comença
la cançó de les cigales, i amb ella la meva última entrada en
aquest blog, la qual tractarà sobre la sessió número 10 del curs i
per tant la darrera. En aquesta classe es va parlar de les figures
retòriques i en especial les analogies, l'essència de la qual està
incorporada a d'altres figures com les metàfores, tant pures com
impures, la comparació, l'al·legoria, la metonímia i la
sinècdoque. Però el motiu principal pel qual m'agradaria tractar
aquest tema és la relació tant directe que té amb la creativitat i
per tant la importància que té en el nostre, no massa llunyà,
futur professional.
Les
analogies es defineixen com la unió de dos conceptes gràcies a la
percepció d'una semblança entre ambdós, i de fet, la creativitat
té una definició semblant: capacitat d'unir o combinar dos elements
de coneixement que fins ara no s'havien relacionat. Aquesta capacitat
mental que tenim els humans ens és molt útil, no només per la
publicitat, sinó que per entendre millor i d'una manera més simple
el món que ens rodeja.
Donada
aquesta semblança entre figura retòrica i creativitat, podríem dir
que el procés creatiu per trobar un concepte i el procés per
obtenir una metàfora és el mateix. Així doncs, per començar a
unir dos conceptes i crear-ne un de nou primer s'ha de:
- Tenir un concepte. Per exemple el concepte Estiu
- Buscar l'atribut característic a potenciar. A l'estiu hi ha moltes cigales
- Associació semàntica. Estiu = cant de les cigales
- S'avalua la selecció. Comença la cançó de les cigales
I
amb aquesta sonata d'estiu jo m'acomiado fins el curs vinent.
Alexandra
Puig i Rom
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada