Campanya Greenpeace
El treball que es presentarà a continuació és una campanya publicitària de Greenpeace realitzada per a l’assignatura de Disseny gràfic || de la Universitat Pompeu Fabra.
Brífing
En representació a la organització Greenpeace es demanava una campanya de conscienciació, no de petició d’activistes per a una acció concreta. Així doncs anava dirigida a tots els públics de manera que tothom pogués ésser conscient del que succeeix en el planeta. Una altra de les peticions imprescindibles era que hi aparegués un rostre humà, per tal de poder “posar una cara” a l’organització.
Concepte
Principalment es va voler representar metafòricament que la terra com a planeta verd sʼestà esfumant, per aquest motiu les pinzellades que permeten veure una extensió boscosa donen una sensació de vaporositat. A més, el fet que el fum derivi al logotip de Greenpeace és un dels elements importants, atès que es dóna a entendre que lʼorganització és la peça que pot fer que allò que sʼestà esfumant torni al seu lloc corresponent.
Cal destacar també el personatge que mira enrere, cap al fum, amb una mirada de nostàlgia envers aquest món net i verd. Mentre que ella es troba immersa en aquest ambient contaminat. És per aquest motiu que hi ha una relació de colors entre els elements: la ciutat és grisa igual que el personatge i el bosc està en colors en relació al color verd del logotip de lʼorganització (en el cas de lʼOPI, atès que a la valla el logotip està en color negre en relació a la mirada del personatge. La idea és diferent, més centrada en l’imagotip: Greenpeace és capaç de reciclar aquest món negre). Aquesta idea en general es mostra també en el copy.
Elements clau
- Eslògan: “No miris enrere, actua”.
- Cos de text: “El planeta necessita quelcom que el faci reviure. El que era s’està esfumant donant pas a un món gris i massificat. Actuem per a recuperar el que havia estat. Actuem per a un món verd, un món millor.”
La campanya
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada