dijous, 3 de maig del 2012

El triangle de l'èxit

Fa un temps enrere vaig llegir el llibre de Joaquín Lorente Pensa, és gratis, del qual n'he extret aquesta il·lustració. En faig referència perquè considero aquests conceptes oportúns a l'hora de redactar un text, sigui del caràcter que sigui, i fent especial referència a la redacció de textos publicitaris.

De les il·lustracions del llibre se'n desprèn que és millor tenir una idea però molt valor per dur-la a terme, que no pas moltes idees i poc valor, doncs aquestes no arriben a port. És per això que el pas primordial abans de construir cap text, campanya de publicitat o redacció de qualsevol tipus, s'ha de tenir clar què es vol dir; tenir-ne una concepció clara.





El següent pas correspon al de fer un esboç del text anotant com es vol comunicar la idea. Aquest és útil per a tenir els conceptes més clars, un ordre i una coherència en el text, així com per fer arribar el missatge d'una manera més concisa, doncs com més elaborat hagi estat el procés més transparents sortiran les paraules i millor arribaran al receptor. Aquest segon pas també és útil per a veure si la idea que s'està relatant té relació amb la idea principal que s'havia plantejat, doncs moltes vegades es vol transmetre un concepte que, per culpa d'una mala redacció, no arriba al receptor de la mateixa manera com l'emissor ho pretenia.

L'últim pas, i no per això el menys important, trobem el coratge. Coratge per a què? Per a redactar un text? No, considero que en aquest cas el coratge es refereix a posar-hi els ingredients necessaris perquè el text no sigui merament unes paraules juxtaposades sinó que sigui molt més; que aconsegueixi entrar dins del lector i hi deixi la seva marca, que aconsegueixi captivar el receptor amb un encant que no està escrit però que hi és present. El coratge és necessari perquè una redacció passi la línia de ser merament un conjunt de paraules i arribar a ser el missatge que transporta la idea amb tot el seu conjunt.

A continuació hi deixo una cita del mateix llibre, en que l'autor exemplifica la raó per la qual s'ha de tenir coratge:
"La base dels podis està construïda amb materials fonamentalment humans: la tenacitat, l'esforç i una voluntat de ferro, forjats amb la intel·ligència i la segacitat”


Alexandra Puig i Rom


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada