La
sessió d'aquesta setmana tractava de la publicitat en el
mitjà radiofònic, però degut a la vaga general estudiantil no hi
va haver classe. Tot i així m'agradaria parlar d'aquest tema, doncs
trobo que a aquest gènere de la publicitat no se li dóna el
protagonisme que hauria de tenir. Els motius, entre d'altres, es
basen en la dificultat d'elaborar un bon anunci i el poc reclam que
té el mitjà avui en dia.
Aquest
genere publicitari es caracteritza principalment per jugar amb un
únic sentit: la oïda. Al només disposar d'un sentit, la cunya, o
el format que es realitzi, ha d'estar rosant la perfecció.
El
procés d'ideació i creació és el mateix que en altres suports: hi
ha un concepte, una idea, un guió, una maqueta i la producció. La
diferència recau en certs components que s'han de tenir presents a
l'hora d'elaborar el guió i la maqueta, per tal d'obtenir un bon
anunci de radio. L'objectiu
principal, com en tots, és impactar a l'oient per tal que recordi la marca o el
producte. Degut a la dificultat sensorial, moltes vegades no s'aconsegueix. És per això que a continuació enumeraré els ingredients que considero
bàsics per l'elaboració d'una bona cunya publicitaria:
- S'ha d'utilitzar un llenguatge natural, senzill i clar i proper al target
- El guió ha d'estar compost per frases curtes.
- Utilitzar jocs de paraules, acudits i sorpreses per tal de sorprendre.
- Cuidar molt la veu de la locució, doncs és l'única via cap al receptor.
- Efectuar efectes sonors. El silenci és l'efecte més efectiu, doncs crea una inestabilitat en l'oient que el fa estar més atent.
- Evocar imatges. Al ser un mitjà totalment d'oïda, cal que el guió transporti a l'oient a l'imaginari desitjat, ja sigui amb la narració com amb els efectes sonors i la música.
- Redundància: repetir les paraules importants més d'una vegada, doncs no hi ha opció de revisar les dades més importants com pot passar en premsa.
Si
ets creatiu i efectues una harmonia d'aquests 7 elements, l'anunci de radio
tindrà l'èxit desitjat.
Alexandra Puig i Rom
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada